Čísla sú alarmujúce: až 1,3 milióna dospelých nemá v predošlých dvoch rokoch absolvovanú ani jednu preventívnu prehliadku u všeobecného lekára. Prečo je to problém? Neskoro zachytené vážne zdravotné problémy a ich liečenie sú pre zdravotnú poisťovňu finančnou záťažou a pre pacienta je to často otázkou zníženia kvality života, prípadne až otázkou života a smrti.
Kampaň Všeobecnej zdravotnej poisťovne komunikovala dôležitosť absolvovania preventívok s cieľom zvýšiť ich počet.
Z prieskumu vyplynulo, že mnohí ľudia vysvetľujú svoju neúčasť na preventívnych prehliadkach rôznymi výhovorkami. Aby sme ukázali ich absurdnosť, výhovorky dospelých sme nechali hovoriť malé deti. Deti v kampani mali tiež za úlohu motivovať (aj budúcich) rodičov k zamysleniu sa nad postojom k vlastnému zdraviu, a tým aj nad zodpovednosťou k rodine.