Rok nápadov s pridanou hodnotou Posted on

Bilancovať je zdravé, pomenovať to dobré je dôležité. V prípade kreativity na Slovensku bilancujeme už v septembri. Vtedy sa organizuje Zlatý klinec – súťaž, ktorá nastavuje zrkadlo domácej kreativite už od roku 1994. Prijal som preto výzvu predstaviť vám top sedmičku našich prác, ktoré sme vyselektovali u nás v MullenLowe GGK a prihlásili do súťaže Zlatý klinec 2022. Nech sa páči!

1. SNY, DRINA A PANDÉMIA (VW Úžitkové vozidlá)
Tento projekt je mojou absolútnou srdcovkou. Spoločne s klientom sme sa pustili do veľkého dobrodružstva. Výsledkom je netradičná kampaň o piatich úžasných ľuďoch z rôznych kútov Slovenska, ktorí si plnia sny aj v ťažkých časoch pandémie. VW Úžitkové vozidlá venovali svoj mediálny priestor týmto inšpiratívnym podnikateľom a mňa teší, že sa z kampane stal pozitívny signál k širokej verejnosti, o čom svedčí to množstvo krásnych reakcií.


2. BEDEKER BRATISLAVSKEJ ARCHITEKTÚRY (Baumit)
Obrandovať známe staromestské garáže Uršulínky bolo pomerne triviálnou úlohou a mohlo skončiť jednoduchým “oblepením priestoru” reklamami a logom klienta. O to viac ma teší, že kolegovia prišli s nápadom vzdať hold dobrej architektúre, akú možno vidieť aj v Bratislave. Vo finále z toho vznikol akiste najväčší bedeker bratislavskej architektúry, ktorý na vyše 100 m2 mapuje to dobré naprieč storočiami.


3. POHYB JE ZDRAVÝ (VšZP)
Do tretice kampaň s pridanou hodnotou. Kto iný, ak nie najväčšia (štátna) zdravotná poisťovňa, by mal apelovať na zlepšenie životného štýlu obyvateľstva. Aktivačná kampaň s cieľom rozhýbať verejnosť voľne nadviazala na dávny fenomén CVIČME V RYTME. Okrem nebývalého množstva kvalitného kontentu ma na nej tešia dve veci. Jednak, že tá kedysi nudná staromódna značka dokázala vygenerovať hit – ľudia si toľko žiadali kampaňovú pesničku, že sme ju ešte počas trvania kampane dali vyrobiť. No a čo je dôležitejšie, dozvedeli sme sa, že lekári “predpisujú” naše videá svojim pacientom. O pozoruhodných číslach kampane viac na Effie 🙂


4. PO STOPÁCH VÍŤAZOV (Audi)
Dlhoročná spolupráca značky Audi a Petry Vlhovej je notoricky známou záležitosťou. Pokúsili sme sa jej dať nový impulz. Využili sme príležitosť, že v júlovom časopise Forbes bola Petra na titulke a vnútri mala profilový rozhovor. Cez vizuálny storytelling sme dokázali odprezentovať spojenie dvoch “víťazných brandov” tak, že sme nemuseli ukázať ani Petru, ani žiadne auto. A pritom ich tam de facto všetci vidíme…


5. NAJŠPORTOVEJŠÍ SENDVIČ (Pierre Baguette)
Ako odprezentovať novinku (sendvič) určenú pre aktívnych ľudí s pozitívnym vzťahom k športovaniu? De facto stačilo sendvič správne rozkrájať. Tak sa z neho stalo logo ikonickej športovej značky. Následne sme s ňou usporiadali kreatívnu ochutnávku pred jedinou originál Adidas store predajňou na Slovensku v OC Centrál. Vizuál teda slúžil na odprezentovanie, komu je nový sendvič Active&Fit určený, a zároveň bol pozvánkou na netradičnú ochutnávku.


6. EVOLÚCIA FĽAŠE (Audi)
Strohý minimalizmus, čistý dizajn v službách užitočnej myšlienky. Teší ma, že aj taká prémiová značka akou je Audi podniká konkrétne kroky na poli udržateľnosti. V jednoduchosti je krása a ja som presvedčený, že to platí aj o tomto projekte.


7. MOLEKULA ÚSPECHU (MullenLowe GGK)
Last but not least. Creative Coding je inovatívna digitálna technológia stále viac žiadaná vo svete umenia a dizajnu. Pre mňa ako matfyzáka je radosťou sledovať, ako blízko môže mať k sebe programovanie a kreativita. Preto mi táto selfpromo aktivitka prišla ako stvorená pre nás, keďže ten minulý rok bol naozaj o viacerých úspechoch na čele so vznikom digitálnej divízie Profero a prijatím agentúry do ADMA.


Minulý rok som mal možnosť už piatykrát hodnotiť práce ako člen poroty Zlatého klinca. Vždy si pri takomto hodnotení uvedomujem, aká je kreativita subjektívna kategória. Preto na záver namiesto rôznych predikcií vyslovujem veľké poďakovanie všetkým svojím kolegom a klientom za top výkon nielen na týchto projektoch.
Držte palce, vidíme sa na klinci!

Vlado Slivka, Creative Director
MullenLowe GGK