Odhodili sme rukavice a chobotnica prešla evolúciou
MullenLowe odhaľuje novú globálnu identitu a pozicioning. Chobotnica sa mení z maskota klasického typu na spriaznenú dušu, ktorá sa dokáže prispôsobovať.
“Náš symbol ponúka dokonalú metaforu. Chobotnica prežila viac ako 300 miliónov rokov práve vďaka svojej fluidite a schopnosti prispôsobiť sa. Je to jediný organizmus, ktorý sám pravidelne upravuje vlastnú DNA. A toto je model, ako by sa dnes značky mali správať,” hovorí Kristen Cavallo, výkonná riaditeľka MullenLowe Global.
“Naša chobotnica sa nebojí zmeny – je to jej povaha, jej DNA. Dokáže sa ľubovoľne meniť a umožňuje maximálnu personalizáciu,“ dodáva João Paz, Head of Design MullenLowe US a autor nového dizajnu. Nové logo nežije podľa pravidiel logiky. Oslobodzuje sa od akéhokoľvek druhu symetrie a stálosti. Bez rohov alebo koncových bodov sa mení, pohybuje sa a správa sa rôznymi spôsobmi. “Naša chobotnica je živá. Má vôľu, osobnosť a predovšetkým túži po pohybe. S jej nekonečnými krivkami a zatáčkami má slobodu neustále znovuobjavovať samu seba,” pokračuje Paz.
Kontrast medzi logom a wordmarkom
Fluidnú chobotnicu sprevádza jedinečný wordmark, čiže slovná značka. Pätkové písmo podčiarkuje jej jednoduchosť, spoľahlivosť a ukotvenosť. Uzemňuje nespútanosť chobotnice, kombinuje emócie s rozumom. Zatiaľ čo chobotnica víta všetko nové, wordmark nesie odkaz minulosti a dedičstva agentúry.
Nový pozicioning MullenLowe
“Toto je viac než len redesign loga. Máme názor na to, ako značky rastú, a svoju identitu sme vytvorili s ohľadom na toto presvedčenie. V rýchlo sa meniacom svete nie je cestou k úspechu byť rovnakí ako ostatní. Značky potrebujú získavať a neustále obhajovať svoj podiel na pozornosti. A ten nech je čo najväčší” hovorí Cavallo. “Produkty môžu byť nudné, ale značky si to nemôžu dovoliť.”